Alle boeken van Ann Driessen

Alle boeken van Ann Driessen

woensdag 10 juli 2024

LEZEN KAN JE OVERAL...

Lezen kan je altijd en op alle plekken en momenten in de wereld, zowel binnen als buiten. Lezen biedt plezier, troost en herkenning. Het doet de tijd vliegen, de rust vergroten en het dromen toenemen... zelfs in Oostende.

Hoe begin je eraan?
- Laat je niet ontmoedigen door een titel, een eerste zin, de achterflap, een recensie of oordeel van vriend of vijand.
- Loop een bib of boekhandel in en pak een boek vast. Voel het, bekijk het, blader erin en lees een fragment of twee. 
- Laat je verleiden door de cover, de titel, het lettertype, het thema of de dikte.
- Koop of leen het en draag er zorg voor.
- Zoek een ideale leesplek: stoel, zetel, bank, bad, bed, handdoek of hangmat. Onder of naast een boom, op een strand, in een tuin, wei of park, waar ook ter wereld!
- Begin gewoon rustig te lezen. Elk uur is goed: 's morgens, 's middags, 's avonds of 's nachts.

Opgelet! 
Boeken bieden enorm veel, tenminste als je openstaat voor de inhoud: pret, troost, herkenning, angst, spijt, wensen en dromen, kennis en gevoelens. Ze maken je boos en stil, soms vrolijk en bedachtzaam. 
Hoe meer je leest, hoe interessanter en aangenamer dat wordt. Wie meer leest, leest beter, wordt taalvaardiger en vertoont meer begrip. Je kan over boeken ook ellenlange, boeiende gesprekken voeren met familie en vrienden.


Vrijblijvende suggesties?
Nog niet overtuigd? 
Stuur me een mail, boekenvanann@gmail.com, nodig me uit - bv. voor een Auteurslezing - en ik zal je vertellen waarom lezen én schrijven boeiend is. Ik zal je ook, met veel plezier, een aantal titels geven van boeken die ik echt heel graag las, bewaar en koester... en natuurlijk ook van de boeken die ik zelf heb geschreven.

Oostende
Als je goed kijkt, zie je mijn boeken telkens met, op of onder een stukje Oostende. De ereplaats is voor 'Gevangen geboren', op de sokkel op de dijk. 'Mijn Algerije' zwerft tussen Rock Strangers van Arne Quinze. 'Het moest maar eens waar zijn' neemt plaats in de dansende golven van Patrick Steen'De schat van Merkem' krijgt een gepaste plek in de imposante Venetiaanse galerij van de Franse architect Charles Girault'Kinderen toegelaten' op het prachtige strandverkleedhokje. Vele decennia geleden wikkelde ik me, uit schaamte of angst een streepje bloot te tonen, daar in een handdoek om me uit mijn natplakkerig, zanderig badpak te wringen...


ps. Van 'Oorlog in mijn hoofd' en 'Het Ossenboek' heb ik slechts enkele exemplaren over. Van 'Openluchttheaters in Limburg' geen meer...


#boekenvananndriessen #boeken #lezen #oostende #boektip #leestips #watzullenwelezen #iedereenleest #lezenisleuk #lezenisleerrijk #literatuurvlaanderen #auterslezingen #deauteurs #vlaamseauteursvereniging

Geen opmerkingen: