woensdag 18 oktober 2017

HIJ

          
Tekening Hilde Van Peteghem

Als hij weent, heb ik verdriet.
Als hij zeurt, maak ik me zorgen.
Als hij slaapt, word ik rustig.
Als hij in mijn ogen kijkt, word ik licht.
Als hij eet, volg ik zijn slikken.
Als hij gaapt, geeuw ik ook.
Als hij mijn vinger vasthoudt, wil ik niet dat hij die lost.
Als hij de wereld observeert, geniet ik mee.
Als hij naar me kijkt, smelt ik.
Als hij naar me lacht, voel ik me zo gelukkig.


💕

Ik ben verliefd op hem en toch niet.
Wat hij ook doet, het doet iets met mij.
Ik voel iets in mijn buik, in mijn lijf en in mijn hart als ik hem zie.
Ik zucht, ik lach, ik geeuw, ik glimlach, ik zing, ik vertel.
Mijn moeheid verdwijnt als bij toverslag.
Kon ik hem toch maar meer en dikwijls knuffelen, 
dat mensje, dat ventje, dat jongetje, die kleinzoon. 
Maar hij woont te ver van hier. 
Dus we mailen, skypen, whatsappen… met veel plezier!

Geen opmerkingen: