zondag 12 mei 2019

EEN WENS VOOR ALLE MOEDERS


Ik ben...

- een echtgenote van een lieve mens
- een moeder van twee lieve dochters
- een (m)oma van een schat van een kleinzoon
- een schoondochter van een zeer kranige dame
- een zus van schatten van zussen 
- een schoonzus van enkele gezellige vrouwen
- een nicht van lieve madammen
- een vriendin/kameraad van fijne vrouwen en mannen
- een ex-journaliste van rechtszaken over misbruik  
- een auteur van beschadigde/mishandelde vrouwen 
- en iemand die hen probeert te steunen en te helpen…

Mag ik a.u.b. een wens uiten op deze Moederdag? 
Een wens, niet alleen voor mij, maar voor alle moeders, niet-moeders en toekomstige moeders? 

Mijn wens is dat zij - jongens of mannen - mijn én hun dochters, kleindochters, zussen, vriendinnen en alle andere vrouwen, altijd en overal, hier en in de hele wereld, met rust laten, met respect bejegenen, als gelijken bekijken en nooit of te nimmer met geweld, van welke aard ook - seksueel, moreel, fysisch - behandelen. 
Dat is mijn wens, mijn grootste wens… 

WIE KAN, WIL EN ZAL DEZE WENS VERVULLEN?











Geen opmerkingen: