zaterdag 5 november 2011

Geef mij maar Amélie


Boeken. Boeken. Boeken.
En wat lezen de Vlamingen? Kookboeken!
Niet te geloven. Met ‘Ons kookboek’ van de KVLV heb ik meer dan genoeg.
Geen andere kok komt in mijn huis.
Geef mij maar Amélie Nothomb, Harry Mulish of één van de schrijvers uit de Boekenbeurs-bijlage van bijvoorbeeld de Knack. Als ik die doorblader, ben ik jaloers. Zoveel goede boeken! Had ik ze maar geschreven… en vooral, had ik maar tijd om ze allemaal te lezen! Ik heb er meteen enkele op mijn leesverlanglijstje gezet. Of ik ze ga kopen of lenen in de bib, weet ik nog niet. Wanneer ook niet. 
Ik heb nog te veel boeken in mijn kast die ik NOG NIET heb gelezen. Dat is een langetermijnproces en project. 
Wat ik goed vind, houd ik. 
Wat ik niet goed vind, gaat weg. 
Waar ik aan gehecht ben, houd ik. 
Wat me tegensteekt, vliegt de deur uit. 
De Nederlandstalige boeken kunnen naar familie, vrienden, naar de Oxfamwinkel of een Krasdienst. De Engelse en Franse gaan naar de Filipijnen, naar Peru of naar Congo. Daar hebben kinderen boeken nodig... zeker geen kookboeken!

Geen opmerkingen: