zaterdag 21 januari 2012

Beter laat dan nooit

2012 is al even vertrokken maar ik ben niet te laat.
De maand januari is nog niet voorbij.
Ik ben dus net op tijd om mijn wensen voor dit jaar te bloggen.
Wat wens ik? Wat wil ik? Wat zou ik willen doen?
Ik zou er een heel alfabet van kunnen maken:
armoede bestrijden, belastingen verminderen, corruptie elimineren, dronkenschap aanpakken, eerlijkheid, foutloos schrijven, goed zijn, helpen, informeren… en zoveel meer.
Maar mijn voornemens, verzuchtingen en verlangens situeren zich, toeval of niet, vooral bij de v:
vrede, vriendschap, verdraagzaamheid, vertrouwen, vrijheid, vooruitzichten, voorzichtigheid, vriendelijkheid, verstand, vrolijkheid, vernieuwing… om er enkele te noemen.
Bij die letter v hoort natuurlijk de letter b van bewerken-bevorderen-beogen…
Als ik een fractie kan waarmaken van mijn lijstje, zal mijn jaar geslaagd zijn.
En het uwe?
 De weg ernaartoe kan soms lastig zijn...



Geen opmerkingen: